Dodaj produkty podając kody
Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki).
Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.
Działo Kolejowe K5 Leopold
2019-10-21
Gratka dla miłośników Kolejnictwa Wojskowego z okresu II Wojny Światowej.
Firma Rivarossi wprowadziła na rynek model Niemieckiego Działa Kolejowego
Leopold K5 28 cm Kanone 5 (Eisenbahn).
Model jest tzw. jeżdżący w skali H0 1:87.
Krótki Rys Historyczny Działa :
Działo było produkowane w Niemieckich Zakładach Kruppa które zajmowały się między innymi wydobyciem ród żelaza, produkcją stali oraz produkcją uzbrojenia i amunicji dla wojsk niemieckich.
Armata K5 była całkowicie oryginalną konstrukcją w odróżnieniu do dział 15 cm Kanone (Eisenbahn) , 17 cm Kanone (Eisenbahn). Prototyp armatyn nosił oznaczenie K5M i był kalibru 150 mm . Prace nad działem rozpoczęły się w 1934 roku , a pierwsze strzelanie tej armaty odbyło się w 1936 roku Pozytywne testy ze strzelania tej armaty pozwoliły na rozpoczęcie produkcji armat kalibru 280 mm. W roku 1940 w trakcie Inwazji na Francję , Wehrmacht był już w posiadaniu 8 takich dział.
Po inwazji na Francję armaty typu K5 wchodziły w skład systemu umocnień o nazwie Wał Atlantycki , zwalczały żeglugę oraz ostrzeliwały wybrzeża Anglii oraz brały udział w walkach na froncie wschodnim podczas oblężenia Leningradu i Stalingradu
Dwa takie działa były użyte przez Niemców w czasie bitwy pod Anzio . 22 stycznie 1944 roku dowództwo niemieckie zdecydowało o użyciu dwóch dział K5 do ostrzału przyczółku wojsk alianckich . Działa znajdowały się w tunelach kolejowych w okolicach Ciampino i po oddaniu kilku strzałów chowały się z powrotem do tunelów.
Dzięki takiej ochronie , alianci do końca działań wojennych nie dali rady ich zniszczyć mimo wielu prób podejmowanych przez lotnictwo alianckie.
Oba działa zostały nazwane przez aliantów "Anzio Annie" i "Anzio Express" , niemiecka obsługa ochrzciła je nazwami odpowiednio " Robert " i " Leopold "
Po wojnie działo "Robert " zostało zniszczone i pocięte na złom , a " Leopold " po odrestaurowaniu został przetransportowany i umieszczony w muzeum w Aberdeen ( Stany Zjednoczone ) gdzie znajduje się do dziś .
Firma Rivarossi wprowadziła na rynek model Niemieckiego Działa Kolejowego
Leopold K5 28 cm Kanone 5 (Eisenbahn).
Model jest tzw. jeżdżący w skali H0 1:87.
Występuje w trzech wariantach kamuflażu:
- HR6450 (szary kamuflaż), DRB, Ep. II
- HR6451 (brązowo-zielony kamuflaż), DRB, Ep. II
- HR6452 (brązowo-beżowy kamuflaż), DRB, Ep. II
Krótki Rys Historyczny Działa :
Działo było produkowane w Niemieckich Zakładach Kruppa które zajmowały się między innymi wydobyciem ród żelaza, produkcją stali oraz produkcją uzbrojenia i amunicji dla wojsk niemieckich.
Armata K5 była całkowicie oryginalną konstrukcją w odróżnieniu do dział 15 cm Kanone (Eisenbahn) , 17 cm Kanone (Eisenbahn). Prototyp armatyn nosił oznaczenie K5M i był kalibru 150 mm . Prace nad działem rozpoczęły się w 1934 roku , a pierwsze strzelanie tej armaty odbyło się w 1936 roku Pozytywne testy ze strzelania tej armaty pozwoliły na rozpoczęcie produkcji armat kalibru 280 mm. W roku 1940 w trakcie Inwazji na Francję , Wehrmacht był już w posiadaniu 8 takich dział.
Po inwazji na Francję armaty typu K5 wchodziły w skład systemu umocnień o nazwie Wał Atlantycki , zwalczały żeglugę oraz ostrzeliwały wybrzeża Anglii oraz brały udział w walkach na froncie wschodnim podczas oblężenia Leningradu i Stalingradu
Dwa takie działa były użyte przez Niemców w czasie bitwy pod Anzio . 22 stycznie 1944 roku dowództwo niemieckie zdecydowało o użyciu dwóch dział K5 do ostrzału przyczółku wojsk alianckich . Działa znajdowały się w tunelach kolejowych w okolicach Ciampino i po oddaniu kilku strzałów chowały się z powrotem do tunelów.
Dzięki takiej ochronie , alianci do końca działań wojennych nie dali rady ich zniszczyć mimo wielu prób podejmowanych przez lotnictwo alianckie.
Oba działa zostały nazwane przez aliantów "Anzio Annie" i "Anzio Express" , niemiecka obsługa ochrzciła je nazwami odpowiednio " Robert " i " Leopold "
Po wojnie działo "Robert " zostało zniszczone i pocięte na złom , a " Leopold " po odrestaurowaniu został przetransportowany i umieszczony w muzeum w Aberdeen ( Stany Zjednoczone ) gdzie znajduje się do dziś .