Dodaj produkty podając kody
Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki).
Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.
Big Boy od Rivarossi na 60-tą rocznicę
2019-08-01
Union Pacific Series 4000
Jest to seria parowozów towarowych, o układzie osi według oznaczenia amerykańskiego: 4-8-8-4, wyprodukowanych w liczbie 25 w latach 1941 i 1944 przez ALCO dla kolei Union Pacific Railroad, oznaczonych numerami 4000-4024. Parowozy tej serii należą do największych i najsilniejszych na świecie.
Powstało 25 egzemplarzy lokomotywy “Big Boy”, dostarczonych w dwu transzach – 20 i 5 egzemplarzy. Wszystkie pierwotnie zbudowano jako opalane węglem , jeden egzemplarz o numerze 4005 dostosowano później na napęd olejem.Lokomotywy Big Boy miały też szczególny udział w czasie II Wojny Światowej ze względu na swoją moc i wielkość która była postrachem niemieckiego wywiadu,który donosił o wielkich amerykańskich lokomotywach które transportują potężne składy z materiałami potrzebnymi do prowadzenia walk na front , jak i też na łatwość i prostotę obsługi dzięki czemu mogły ją obsługiwać mało doświadczone załogi złożone z ludzi niezdolnych do służby wojskowej.
W roku 2019 mija 60 lat od zakończenia służby słynnej lokomotywy Big Boy , jak i też przypada
150-ta rocznica odkąd spółka Pacific Railroad zakończyła swoją działalność. Przedsiębiorstwo to obsługiwało linię kolejową o długości 1912 mil zbudowaną w latach 1863-1869 , która łączyła wschodnią sieć USA z wybrzeżem Pacyfiku w Omaha stan Nebraska.
Wczesnym rankiem 21 lipca 1959 roku parowóz Big Boy przewiózł ostatni skład i tym samym zakończył swoją służbę , co prawda większość parowozów tej lini była utrzymywana w gotowości technicznej do roku 1962 ale już żaden wiecej nie wyjechał naa szlak.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami w II kwartale 2019 r. parowóz nr 4014 został przywrócony do pełnej sprawności i w dniu 4 maja 2019 r. odbył swój inauguracyjny przejazd aby uczcić 150-tą rocznicę utworzenia pierwszej transkontynentalnej lini w USA.
Model Rivarossi HR2753 w skali H0 ( 1:87 )
Union Pacific Class 4000 – Big Boy 4014
W zestawie przygotowanym przez firmę Rivarossi na tę szczególną rocznicę , oprócz lokomotywy z tendrem węglowym znajduje się pamiątkowa tabliczka z numerem 4014 i rocznicowy, metalowy znaczek.
Model Parowozu Big Boy 4014 powinien trafić na sklepowe półki we wrześniu 2019 roku , będzie wyposażony w 5-cio polowy silnik z kołem zamachowym w kotle ( napędzane dwa wózki ) , gniazdo dekodera DCC ( 21 pin ) , oświetlenie Led. Koła zgodne z profilem RP-25 , metalowe barierki
Jest to seria parowozów towarowych, o układzie osi według oznaczenia amerykańskiego: 4-8-8-4, wyprodukowanych w liczbie 25 w latach 1941 i 1944 przez ALCO dla kolei Union Pacific Railroad, oznaczonych numerami 4000-4024. Parowozy tej serii należą do największych i najsilniejszych na świecie.
Powstało 25 egzemplarzy lokomotywy “Big Boy”, dostarczonych w dwu transzach – 20 i 5 egzemplarzy. Wszystkie pierwotnie zbudowano jako opalane węglem , jeden egzemplarz o numerze 4005 dostosowano później na napęd olejem.Lokomotywy Big Boy miały też szczególny udział w czasie II Wojny Światowej ze względu na swoją moc i wielkość która była postrachem niemieckiego wywiadu,który donosił o wielkich amerykańskich lokomotywach które transportują potężne składy z materiałami potrzebnymi do prowadzenia walk na front , jak i też na łatwość i prostotę obsługi dzięki czemu mogły ją obsługiwać mało doświadczone załogi złożone z ludzi niezdolnych do służby wojskowej.
60-ta rocznica Big Boy’a
W roku 2019 mija 60 lat od zakończenia służby słynnej lokomotywy Big Boy , jak i też przypada
150-ta rocznica odkąd spółka Pacific Railroad zakończyła swoją działalność. Przedsiębiorstwo to obsługiwało linię kolejową o długości 1912 mil zbudowaną w latach 1863-1869 , która łączyła wschodnią sieć USA z wybrzeżem Pacyfiku w Omaha stan Nebraska.
Wczesnym rankiem 21 lipca 1959 roku parowóz Big Boy przewiózł ostatni skład i tym samym zakończył swoją służbę , co prawda większość parowozów tej lini była utrzymywana w gotowości technicznej do roku 1962 ale już żaden wiecej nie wyjechał naa szlak.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami w II kwartale 2019 r. parowóz nr 4014 został przywrócony do pełnej sprawności i w dniu 4 maja 2019 r. odbył swój inauguracyjny przejazd aby uczcić 150-tą rocznicę utworzenia pierwszej transkontynentalnej lini w USA.
Model Rivarossi HR2753 w skali H0 ( 1:87 )
Union Pacific Class 4000 – Big Boy 4014
W zestawie przygotowanym przez firmę Rivarossi na tę szczególną rocznicę , oprócz lokomotywy z tendrem węglowym znajduje się pamiątkowa tabliczka z numerem 4014 i rocznicowy, metalowy znaczek.
Model Parowozu Big Boy 4014 powinien trafić na sklepowe półki we wrześniu 2019 roku , będzie wyposażony w 5-cio polowy silnik z kołem zamachowym w kotle ( napędzane dwa wózki ) , gniazdo dekodera DCC ( 21 pin ) , oświetlenie Led. Koła zgodne z profilem RP-25 , metalowe barierki
Pokaż więcej wpisów z
Sierpień 2019