Big Boy od Rivarossi na 60-tą rocznicę
2019-08-01
Union Pacific Series 4000
Jest to seria parowozów towarowych, o układzie osi według oznaczenia amerykańskiego: 4-8-8-4, wyprodukowanych w liczbie 25 w latach 1941 i 1944 przez ALCO dla kolei Union Pacific Railroad, oznaczonych numerami 4000-4024. Parowozy tej serii należą do największych i najsilniejszych na świecie.
Powstało 25 egzemplarzy lokomotywy “Big Boy”, dostarczonych w dwu transzach – 20 i 5 egzemplarzy. Wszystkie pierwotnie zbudowano jako opalane węglem , jeden egzemplarz o numerze 4005 dostosowano później na napęd olejem.Lokomotywy Big Boy miały też szczególny udział w czasie II Wojny Światowej ze względu na swoją moc i wielkość która była postrachem niemieckiego wywiadu,który donosił o wielkich amerykańskich lokomotywach które transportują potężne składy z materiałami potrzebnymi do prowadzenia walk na front , jak i też na łatwość i prostotę obsługi dzięki czemu mogły ją obsługiwać mało doświadczone załogi złożone z ludzi niezdolnych do służby wojskowej.
W roku 2019 mija 60 lat od zakończenia służby słynnej lokomotywy Big Boy , jak i też przypada
150-ta rocznica odkąd spółka Pacific Railroad zakończyła swoją działalność. Przedsiębiorstwo to obsługiwało linię kolejową o długości 1912 mil zbudowaną w latach 1863-1869 , która łączyła wschodnią sieć USA z wybrzeżem Pacyfiku w Omaha stan Nebraska.
Wczesnym rankiem 21 lipca 1959 roku parowóz Big Boy przewiózł ostatni skład i tym samym zakończył swoją służbę , co prawda większość parowozów tej lini była utrzymywana w gotowości technicznej do roku 1962 ale już żaden wiecej nie wyjechał naa szlak.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami w II kwartale 2019 r. parowóz nr 4014 został przywrócony do pełnej sprawności i w dniu 4 maja 2019 r. odbył swój inauguracyjny przejazd aby uczcić 150-tą rocznicę utworzenia pierwszej transkontynentalnej lini w USA.
Model Rivarossi HR2753 w skali H0 ( 1:87 )
Union Pacific Class 4000 – Big Boy 4014
W zestawie przygotowanym przez firmę Rivarossi na tę szczególną rocznicę , oprócz lokomotywy z tendrem węglowym znajduje się pamiątkowa tabliczka z numerem 4014 i rocznicowy, metalowy znaczek.
Model Parowozu Big Boy 4014 powinien trafić na sklepowe półki we wrześniu 2019 roku , będzie wyposażony w 5-cio polowy silnik z kołem zamachowym w kotle ( napędzane dwa wózki ) , gniazdo dekodera DCC ( 21 pin ) , oświetlenie Led. Koła zgodne z profilem RP-25 , metalowe barierki
Jest to seria parowozów towarowych, o układzie osi według oznaczenia amerykańskiego: 4-8-8-4, wyprodukowanych w liczbie 25 w latach 1941 i 1944 przez ALCO dla kolei Union Pacific Railroad, oznaczonych numerami 4000-4024. Parowozy tej serii należą do największych i najsilniejszych na świecie.
Powstało 25 egzemplarzy lokomotywy “Big Boy”, dostarczonych w dwu transzach – 20 i 5 egzemplarzy. Wszystkie pierwotnie zbudowano jako opalane węglem , jeden egzemplarz o numerze 4005 dostosowano później na napęd olejem.Lokomotywy Big Boy miały też szczególny udział w czasie II Wojny Światowej ze względu na swoją moc i wielkość która była postrachem niemieckiego wywiadu,który donosił o wielkich amerykańskich lokomotywach które transportują potężne składy z materiałami potrzebnymi do prowadzenia walk na front , jak i też na łatwość i prostotę obsługi dzięki czemu mogły ją obsługiwać mało doświadczone załogi złożone z ludzi niezdolnych do służby wojskowej.
60-ta rocznica Big Boy’a
W roku 2019 mija 60 lat od zakończenia służby słynnej lokomotywy Big Boy , jak i też przypada
150-ta rocznica odkąd spółka Pacific Railroad zakończyła swoją działalność. Przedsiębiorstwo to obsługiwało linię kolejową o długości 1912 mil zbudowaną w latach 1863-1869 , która łączyła wschodnią sieć USA z wybrzeżem Pacyfiku w Omaha stan Nebraska.
Wczesnym rankiem 21 lipca 1959 roku parowóz Big Boy przewiózł ostatni skład i tym samym zakończył swoją służbę , co prawda większość parowozów tej lini była utrzymywana w gotowości technicznej do roku 1962 ale już żaden wiecej nie wyjechał naa szlak.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami w II kwartale 2019 r. parowóz nr 4014 został przywrócony do pełnej sprawności i w dniu 4 maja 2019 r. odbył swój inauguracyjny przejazd aby uczcić 150-tą rocznicę utworzenia pierwszej transkontynentalnej lini w USA.
Model Rivarossi HR2753 w skali H0 ( 1:87 )
Union Pacific Class 4000 – Big Boy 4014
W zestawie przygotowanym przez firmę Rivarossi na tę szczególną rocznicę , oprócz lokomotywy z tendrem węglowym znajduje się pamiątkowa tabliczka z numerem 4014 i rocznicowy, metalowy znaczek.
Model Parowozu Big Boy 4014 powinien trafić na sklepowe półki we wrześniu 2019 roku , będzie wyposażony w 5-cio polowy silnik z kołem zamachowym w kotle ( napędzane dwa wózki ) , gniazdo dekodera DCC ( 21 pin ) , oświetlenie Led. Koła zgodne z profilem RP-25 , metalowe barierki
Pokaż więcej wpisów z
Sierpień 2019